Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dostałam informację z kurii o zawieszeniu księdza w pełnieniu obowiązków. Proszę mi powiedzieć jakie kroki jako dyrektor powinnam teraz podjąć?
Przepisy ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm. nie przewidują wystąpienia takiej sytuacji. W związku z tym należałoby pilnie zwrócić się do biskupa diecezjalnego o przesłanie pisemnego stanowiska, czy na podstawie § 5 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 kwietnia 1992 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach, Dz.U. z 1992 r. Nr 36, poz. 155 ze zm. księdzu zostaje cofnięte skierowanie do nauczania religii w danej szkole. Dopiero takie pismo będzie stanowiło podstawę rozwiązania przez dyrektora stosunku pracy z nauczycielem z końcem tego miesiąca, w którym nastąpiło cofnięcie skierowania do nauczania religii – art. 23 ust. 1 pkt 6 i ust. 2 pkt 6, art. 27 ust. 3 KN. Ewentualnie można próbować rozwiązać stosunek pracy za zgodą nauczyciela w trybie porozumienia stron – art. 23 ust. 4 pkt 1, art. 27 ust. 3 KN.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informacje: czy mogę zwolnić pracownika zatrudnionego na czas nieokreślony z KP, bez podania konkretnej przyczyny; czy mogę sprawdzić alkomatem pracownika?
Dziękuję
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 30.09.2021 nauczyciel przeszedł na emeryturę i w związku z tym na ten dzień nabył prawo do odprawy emerytalnej i kolejnej nagrody jubileuszowej. Na rok szkolny 2020/2021 nauczyciel ten miał przyznane godziny ponadwymiarowe. Na rok szkolny 2021/2022 nie przyznano mu godzin ponadwymiarowych. Czy do podstawy wypłaty odprawy emerytalnej i nagrody jubileuszowej należy doliczyć średnią z godzin ponadwymiarowych za poprzedni rok szkolny?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przebywa na kilkudniowym zwolnieniu lekarskim. Dyrektor w tym czasie organizuje zastępstwa i przydziela zajęcia nauczycielom, którzy mają tzw. okienka lub wcześniej kończą lekcje. Zajęcia polegają na zapewnieniu opieki, albo też nauczyciel, który posiada kwalifikacje do danego przedmiotu realizuje kolejny temat, wynikający z planu wynikowego. 1. Czy zastępstwo za nieobecnego nauczyciela powinno być płatne? 2. Jeżeli tak, to czy w takiej samej wysokości, bez względu na rodzaj zajęć prowadzonych przez zastępującego nauczyciela (opieka - realizacja tematu, w przypadku posiadania odpowiednich kwalifikacji). 3. Czy płatne powinny być również zastępstwa za nauczycieli nieobecnych w pracy z innych powodów, np. wyjazd z uczniami na konkurs przedmiotowy, zawody sportowe, wycieczkę itp.?
- Czy mozliwe jest
USTAWA
z dnia 26 stycznia 1982 r.
Karta Nauczyciela
, który dowiedział się o takim zamiarze od dyrektora szkoły przed RP, na której przedstawiany był arkusz organizacyjny na kolejny rok, w radzie tej uczestniczył, a następnie poszedł na zwolnienie lekarskie do końca maja. Jesli jest - proszę o podstawę prawną.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 30 listopada gmina - nasz organ prowadzący - zlikwidowała szkolną stołówkę. Szkoła zatrudniała kucharkę, z którą na mocy porozumienia stron (data porozumienia - 23 listopada) rozwiązano stosunek pracy z dniem 30 listopada w związku z likwidacją stanowiska pracy i wypłacono trzymiesięczną odprawę na podstawie art. 8 ust. 1 pkt. 3 ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników. Pracownik - kucharka - miała umowę zawartą na czas nieokreślony. Szkoła nie rozwiązała stosunku pracy za wypowiedzeniem, gdyż ostateczną decyzję o likwidacji stołówki otrzymała w ostatnim tygodniu listopada. Czy procedura rozwiązania stosunku pracy została przeprowadzona prawidłowo?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe