Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy ze względu na sądową zmianę nr PESEL i NAZWISKA (imię pozostało) należy nadać uczniowi nowy numer ewidencyjny w księdze uczniów?
Przepisy prawa oświatowego, w tym w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków, oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, nie regulują wprost kwestii związanej z dokonywaniem zmiany numeru PESEL w dokumentacji ucznia.
Przyjmuje się, że zmiany w dokumentacji szkolnej dokonuje się w trybie przewidzianym do prostowania błędu i oczywistej omyłki, tj. poprzez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowych wyrazów i czytelne wpisanie kolorem czerwonym nad skreślonymi wyrazami właściwych danych oraz wpisanie daty i złożenie czytelnego podpisu przez osobę dokonującą sprostowania Sprostowania błędu i oczywistej omyłki w księdze uczniów, księdze słuchaczy, księdze wychowanków oraz arkuszu ocen ucznia albo słuchacza dokonuje dyrektor szkoły lub placówki albo osoba przez niego upoważniona do dokonania sprostowania.
Zmiana numeru PESEL nie stanowi podstawy do zakładania nowego arkusza ocen dla ucznia – założenie nowego arkusza ocen wymagane jest w przypadku zmiany imienia lub nazwiska.
Jeśli chodzi o wprowadzanie zmiany danych do SIO, to należy wskazać, że informacje zawarte w SIO stanowią odzwierciedlenie stanó
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak postępować w przypadku ucznia nieklasyfikowanego z praktyk zawodowych - nieobecności nie usprawiedliwione?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy z dotacji na dzieci niepełnosprawne w niepublicznym przedszkolu mogę pokryć studia podyplomowe w zakresie surdopedagogiki zatrudnionego już nauczyciela wspomagającego (po oligofrenopedagogice)- dodam, że w grupie przedszkolnej jest właśnie chłopiec z niedosłuchem.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy do arkusza ocen klas I-VI szkoły podstawowej i I -III gimnazjum wypełnionego ręcznie na pierwszej stronie można wkładać dalsze strony wypełnione komputerowo ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna klasyfikacji półrocznej w roku szkolnym 2015/2016?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na pierwszej stronie arkusza ocen, w rubryce: "data i przyczyna opuszczenia szkoły" należy dokonywać wpisu, jeśli uczeń ukończył szkołę, podając jako przyczynę - ukończenie szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe