Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Spotkanie z minister ds. Oświaty i Kobiet Republiki Austrii
Wybranym aspektom polsko-austriackiej współpracy w dziedzinie edukacji i młodzieży poświęcone było piątkowe (17 kwietnia) spotkanie minister Joanny Kluzik-Rostkowskiej z Federalną Minister ds. Oświaty i Kobiet Republiki Austrii Gabriele Heinisch-Hosek.
– W nowoczesnej edukacji jedną z największych wartości jest sprawny przepływ informacji – stwierdziła austriacka minister Gabriele Heinisch–Hosek. – Dobrze sformułowane i odpowiednio przekazane oczekiwania względem nauczycieli i uczniów sprawiły, że polska młodzież osiągnęła bardzo dobre rezultaty w testach PISA – dodała.
Polska i austriacka minister edukacji podkreśliły duże znaczenie edukacji wczesnoszkolnej. W trakcie rozmowy dyskutowano o polskich i austriackich doświadczeniach w tym zakresie. W Austrii do zerówek zlokalizowanych na terenie przedszkoli trafiają pięciolatki. W Polsce nadal wiele emocji towarzyszy obniżeniu wieku szkolnego – edukacja sześciolatków. Rozmawiano o związanych z tym obawami rodziców i o narzędziach ułatwiających podjęcie im decyzji. – Rodzice polskich dzieci mogą sprawdzać gotowość szkół na przyjęcie sześciolatków m.in. dzięki mapie, którą przygotowało Ministerstwo Edukacji Narodowej – przypominała Joanna Kluzik-Rostkowska.
Z inicjatywy szefowej MEN część spotkania poświęcono austriackiemu systemowi szkolnictwa dualnego. – Nasza młodzież chętnie podejmuje naukę w tym systemie, gdyż dzięki umiejętnościom praktycznym może liczyć na dobre oferty pracy – powiedziała minister Gabriele Heinisch-Hosek.
Joanna Kluzik-Rostkowska, nawiązując do trwającego Roku Szkoły Zawodowców, przyznała, że jej intencją jest wprowadzenie podobnego systemu w Polsce. – Mamy nadzieję, że skutecznie pomoże w zagwarantowaniu młodzieży miejsc pracy – powiedziała szefowa MEN.
W trakcie spotkania omówiono także m.in. praktyczne zagadnienia związane z odmiennymi systemami finansowania edukacji.
– Zarówno młodzież polska, jak i austriacka mają coraz więcej oczekiwań związanych z systemem edukacji. Są one związane z chęcią zdobycia wykształcenia gwarantującego wysoką pozycję zawodową. Wszelkie reformy systemów edukacyjnych muszą na to wyzwanie szybko odpowiadać – przyznały zgodnie obie minister.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2015/04/17
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe