Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Rozporządzenie o warunkach przechodzenia ucznia z jednego typu szkoły do innego typu szkoły – podpisane
Minister Edukacji Narodowej w czwartek (13 sierpnia) podpisał rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej jednego typu do szkoły publicznej innego typu albo do szkoły publicznej tego samego typu.
W rozporządzeniu określono szczegółowe warunki przechodzenia ucznia z:
- publicznej zasadniczej szkoły zawodowej i niepublicznej zasadniczej szkoły zawodowej o uprawnieniach szkół publicznych do publicznego technikum lub publicznego liceum ogólnokształcącego,
- publicznego technikum i niepublicznego z technikum o uprawnieniach szkół publicznych do publicznego liceum ogólnokształcącego lub publicznej zasadniczej szkoły zawodowej
- publicznego liceum ogólnokształcącego i niepublicznego liceum ogólnokształcącego o uprawnieniach szkół publicznych do publicznego technikum
Przyjęte rozstrzygnięcia dotyczą nieunormowanych dotychczas możliwości zmiany typu szkoły przez ucznia szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkół publicznych w trakcie danego etapu edukacyjnego, wskazując tym samym na drożność systemu oświaty.
Rozporządzenie zawiera także zapisy dotyczące przyjęcia do publicznej szkoły podstawowej, publicznego gimnazjum lub publicznej szkoły ponadgimnazjalnej – ucznia przechodzącego z niepublicznej szkoły artystycznej o uprawnieniach szkół publicznych realizującej kształcenie ogólne odpowiednio w zakresie szkoły podstawowej, gimnazjum lub liceum ogólnokształcącego.
W rozporządzeniu określono również szczegółowe warunki przyjmowania ucznia do klasy programowo wyższej niż wynika to z ostatniego świadectwa szkolnego.
Dodatkowo, przyjęte regulacje dotyczą:
- uzupełniania różnic programowych z poszczególnych przedmiotów,
- możliwości kontynuowania nauki języka obcego nowożytnego, nauczanego w szkole, z której uczeń przechodzi.
Data: 2015/08/14
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe