Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Rola rodziców w nowym modelu wspomagania szkół – konferencja z udziałem szefowej MEN
Joanna Kluzik-Rostkowska wzięła udział w konferencji zorganizowanej przez Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Celem poniedziałkowej konferencji „Rola rodziców w nowym modelu wspomagania szkół” było zapoznanie jej uczestników z projektem „Systemu doskonalenia nauczycieli opartego na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół”.
– W każdej klasie jest trudny rodzic. Wiem to nie tylko z własnego doświadczenia, ale i z rozmów z nauczycielami z całej Polski – powiedziała szefowa MEN. – Nie wszyscy dyrektorzy chętnie rozmawiają o roli rad rodziców, czy o zwiększeniu roli rodziców w szkole. Rozumiem to. Rodzice zazwyczaj wiedzą lepiej jakie jest ich dziecko, ale to nauczyciel wie jak to dziecko zachowuje się w grupie. Rodzic tej wiedzy nie ma – dodała Joanna Kluzik-Rostkowska.
Intencją spotkania było także zwiększenie wiedzy uczestników na temat skutecznych działań wychowawczych i profilaktycznych, dotyczących w szczególności roli rodziców w nowym modelu wspomagania szkół oraz wymiana doświadczeń na temat sprawdzonych, praktycznych rozwiązań z tego zakresu.
– Mam poczucie, że współpraca z rodzicami jest łatwiejsza na poziomie poradni. Tam rodzice są nastawienie na pomoc w rozwiązaniu problemu, na współpracę. W szkole rodzice często tylko wymagają – mówiła szefowa MEN. – Jeśli nauczyciel wprowadzi taki nastrój, że potrzebuje wsparcia rodziców, to sytuacja zazwyczaj staje się łatwiejsza. Wiem jednak, że do tego potrzeba czasu – dodała.
Na konferencji świętowano jubileusz dwudziestopięciolecia upowszechniania programu „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” oraz dziesięciolecia upowszechniania programu „Golden 5”.
– Wszystkich państwa namawiam żebyście przekonywali nauczycieli, że rodzice są szkole potrzebni – zakończyła Joanna Kluzik-Rostkowska.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2015/09/28
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe