Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Jak przeciwdziałać narkomanii?
Profilaktyka narkomanii w szkołach – o tym w środę rozmawiała Urszula Augustyn.
1 września br. wejdą w życie przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie zakresu i form prowadzenia w szkołach i placówkach systemu oświaty działalności wychowawczej, edukacyjnej, informacyjnej i profilaktycznej w celu przeciwdziałania narkomanii.
To dlatego Pełnomocnik Rządu ds. bezpieczeństwa w szkołach – Urszula Augustyn zaprosiła do MEN Głównego Inspektora Sanitarnego, przedstawicieli Ministerstwa Zdrowia, w tym Krajowego Biura do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii, Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Stowarzyszenia MONAR.
Tematem spotkania była problematyka przeciwdziałania narkomanii.
Dyskusja skoncentrowała się wokół problematyki zwiększania skuteczności profilaktyki narkomanii realizowanej przez szkoły i placówki systemu oświaty. Uczestnicy spotkania zgodnie podkreślili, że działania te powinny być prowadzone systematycznie. Uczenie wartości ważnych dla zdrowia dzieci i młodzieży, kształtowanie postaw, doskonalenie umiejętności psychospołecznych to kluczowy zakres działań profilaktyki uniwersalnej skierowanej do wszystkich uczniów.
Stowarzyszenie MONAR podkreślało rolę nauczycieli i wskazało na konieczność doskonalenia ich kompetencji w zakresie działalności wychowawczej i profilaktycznej.
Przedstawiciele KBdsPN oraz PARPA zwrócili uwagę na potrzebę doskonalenia umiejętności nauczycieli w realizacji rekomendowanych programów profilaktycznych o potwierdzonej skuteczności, w tym dalszego upowszechniania w gimnazjach programu Unplugged.
PARPA wskazywała, że ważną kwestią jest także prawidłowe korzystanie z funduszu pochodzącego z opłat za korzystanie z zezwoleń na detaliczną sprzedaż napojów alkoholowych. Część tego funduszu gminy przeznaczają na działania profilaktyczne, których skuteczność jest wątpliwa. Tylko nieliczne samorządy środki te przeznaczają na realizację rekomendowanych programów profilaktycznych i promocji zdrowia w szkołach i placówkach.
Urszula Augustyn podkreśliła duże znaczenie współpracy MEN z przedstawicielami resortów i organizacji pozarządowych w przeciwdziałaniu narkomanii. Zaprosiła obecnych do kolejnego spotkanie za miesiąc, w czasie którego zostaną przedstawione propozycje działań we współpracy z MEN, wspierające szkoły i placówki w profilaktyce narkomanii.
Data: 2015/08/19
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe