Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Innowacyjne meble w przyjaznej szkole – konferencja z udziałem szefowa MEN
Minister Anna Zalewska w poniedziałek, 17 września br. wzięła udział w konferencji „Innowacyjne meble w przyjaznej szkole”. Wydarzenie zorganizowało Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii oraz Polski Fundusz Rozwoju przy współpracy z MEN. Konferencja miała na celu zwrócenie uwagi na wpływ wyposażenia placówek edukacyjnych na rozwój dzieci i młodzieży. Wydarzeniu towarzyszyła wystawa mebli oraz sprzętów szkolnych.
Podczas konferencji dyrektorzy szkół, nauczyciele, rodzice, przedstawiciele gmin i powiatów zapoznali się z analizami dotyczącymi wpływu wyposażenia szkół na rozwój dzieci, poznali dostępne na polskim rynku rozwiązania, a także otrzymali praktyczny przewodnik ułatwiający wprowadzenie w życie optymalnych standardów.
– Inwestujemy w dzieci. Jesteśmy z samorządowcami, wspieramy ich. Cieszy mnie to, że budując nową infrastrukturę szkolną, pamiętają oni o tym, żeby były to budynki pasywne, takie które np. wykorzystują energię odnawialną do ogrzewania – wskazała minister Anna Zalewska.
Podczas swojego wystąpienia, szefowa MEN poinformowała, że w listopadzie tego roku ogłoszony zostanie konkurs pn. „Przestrzeń Dostępnej Szkoły”.
W ramach pilotażu 50 szkół wszystkich typów będzie mogło wyeliminować bariery w zakresie szeroko rozumianej dostępności. Przeznaczono na to 100 mln zł. Dostępność rozumiana jest jako dostępność do szkoły w rozumieniu transportowym oraz dostępności budynku szkoły w aspekcie architektonicznym, dostępności przestrzeni szkolnej dla osób (uczniów, rodziców i nauczycieli) z różnymi rodzajami niepełnosprawności oraz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
– W tym roku rozpocznie się pilotaż programu. Celem ma być eliminacja barier, która pozwoli na włączenie do edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nie chodzi tylko o bariery architektoniczne, ale także o przeszkody związane np. z dojazdem do szkoły, wyposażeniem placówek w odpowiednie meble czy pomoce dydaktyczne – wskazała szefowa MEN.
W ramach projektu dofinansowane zostanie wsparcie, określone w indywidualnym planie poprawy dostępności szkoły, który będzie obejmować m.in. eliminowanie barier architektonicznych w budynkach szkół, zakup specjalistycznego wyposażenia, spełniającego standardy dostępności, w tym np. dostępnych mebli.
W konferencji udział wzięła również minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz i przedstawiciele Polskiego Funduszu Rozwoju.
Data: 2018/09/17
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe