Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Komunikaty MEiN
Funkcjonowanie Wiodących Ośrodków Koordynacyjno-Rehabilitacyjno-Opiekuńczych w okresie obowiązywania czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty
Organizacja zajęć w ośrodkach
Sposób organizacji zajęć w ośrodkach może być realizowany zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. poz. 493).
Jednym z zadań ośrodka jest organizowanie wczesnego wspomagania rozwoju w wymiarze do 5 godzin tygodniowo dla danego dziecka na warunkach i w formach określonych w przepisach rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. poz. 1635) oraz w zależności od potrzeb dziecka dodatkowych usług terapeutów, fizjoterapeutów, psychologów, pedagogów, logopedów i innych specjalistów.
Uczestnictwo dzieci i rodziców we wspomnianych formach wsparcia nie jest obligatoryjne. Należy zatem uzgodnić z rodzicami możliwość uczestniczenia w zajęciach organizowanych na odległość.
Zajęcia na odległość
W przypadku podjęcia działań ośrodka w formie zdalnej, godziny wypracowane przez osoby prowadzące zajęcia będą traktowane jako godziny bezpośredniej pracy z dziećmi. Zostaną wówczas przyjęte oraz rozliczone na podstawie informacji zawartych w sprawozdaniach z realizacji zadania za 2020 r.
Poradnik dotyczący zdalnej nauki
Chcąc wesprzeć organizację tego procesu nauczania na odległość, opracowaliśmy poradnik zawierający wskazówki oraz inspiracje, jak prowadzić zajęcia zdalnie również w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Poradnik jest dostępny tu https://www.gov.pl/web/edukacja/ksztalcenie-na-odleglosc--poradnik-dla-szkol
Wiodące Ośrodki Koordynacyjno-Rehabilitacyjno-Opiekuńcze prowadzą działalność z zakresu administracji rządowej, wynikającą z programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem”, stanowiącego załącznik do uchwały Nr 160 Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2016 r. w sprawie programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” (M. P. poz. 1250), realizowanych na podstawie porozumień podpisanych pomiędzy MEN a jednostkami samorządu terytorialnego
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Data: 2020/03/27
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe