Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY



Komunikaty MEiN

Finał 3. Kongresu Polskiej Edukacji

– Wiemy, w którą stronę iść. Wiemy i idziemy – powiedziała szefowa MEN w drugim dniu 3. Kongresu Polskiej Edukacji.

Niedziela – była drugim i jednocześnie ostatnim dniem 3. Kongresu Polskiej Edukacji. Debaty na temat edukacji otworzył gość specjalny – prof. Philip Zimbardo.

– Młodzi ludzie mają być bohaterami dnia codziennego, zaczynając od zwykłych czynności – mówił słynny psycholog w trakcie wykładu „Bądź bohaterem, bądź początkiem nowej rewolucji w polskiej edukacji”. – Szkoła musi uczyć prawdziwego życia. Potrzebne są programy nauczania, zajęcia pozalekcyjne, które pomogą młodym ludziom nauczyć się prawdziwego życia – dodał.

W drugim dniu Kongresu ponad 1200 uczestników dyskutowało m.in. o tym czy egzaminy są niezbędne? W panelu „Testy, testy, egzaminy…co w nich do naprawy?” wziął udział także szef Centralnej Komisji Egzaminacyjnej – Marcin Smolik.

– System egzaminacyjny, sprawdzanie wiedzy jest częścią procesu edukacyjnego. Jest elementem systemu edukacji. Musimy o tym pamiętać. Naszym wyzwaniem jest to, aby te dwa elementy systemu edukacji łączyć ze sobą, bo często tak nie jest – mówił.

Niedziela obfitowała także w dyskusje o nowych technologiach w edukacji. „Edukacja na NOWO – jak technologie zmieniają proces nauczania i uczenia się?”, „Tablety, e-booki, blogi i chmura…”, „Informatyka i programowanie dla wszystkich uczniów” – to tylko niektóre panele na ten temat.

Joana Kluzik-Rostkowska oraz prof. Philip Zimbardo wzieli udział w dyskusji pt. „Niech rewolucją w Polsce będzie edukacja!”.- Chcę podkreślić istnienie zapotrzebowania na to, aby wszyscy nauczyciele we wszystkich dziedzinach nauki umieli wykorzystywać nowoczesne technologie. Mogą one uatrakcyjnić zajęcia nauczycieli pod względem wizualnym, a ich przekaz uczynić bardziej inspirującym i łatwiejszymi do zapamiętania nowemu pokoleniu uczniów – mówił. – Trzeba zastanawiać się, jak każdy nauczyciel może zachęcić uczniów do tego, aby z chęcią przychodzili na jego zajęcia. Pamiętajcie, nauczyciel jest jak trener, którego zadaniem musi być to, aby przygotować drużynę do zawodów i wydobyć z uczniów ich maksimum możliwości – dodał Zimbardo.

Inne niedzielne panele to m.in.:

  • Dobry nauczyciel.
  • Budzące się szkoły. Jak zacząć?
  • Rada szkoły uczy partnerstwa i samorządności.
  • Edukacja a rynek pracy.
  • Języki obce – czy dzieci nauczą się mówić?
  • Gdy młody nauczyciel przychodzi do szkoły…
  • Czego uczniowie nie uczą się w szkołach, a uczyć się powinni?

Na głównej scenie oddaliśmy także głos uczniom. Opowiadali o tym jakie mają pasje, co sądzą o szkole, co w niej działa, a co warto poprawić.

Szefowa MEN wzięła udział w dyskusji „Jak doprowadzić do zmian w edukacji?”.

– Minister sam szkoły nie zmieni. Ważne jest partnerstwo. To na poziomie nauczyciel-uczeń-rodzic, ale też minister-środowisko. Minister nie może przeszkadzać – mówiła Joanna Kluzik-Rostkowska. – Wiemy, w którą stronę iść. Wiemy i idziemy – dodała.

Minister edukacji podsumowała także kongresowe dyskusje.

– Bardzo się cieszę z tego Kongresu. Ta praca nie pójdzie na marne. Dziękuję za Wasze postulaty. Ktokolwiek będzie ministrem edukacji będzie z tych postulatów czerpał – powiedziała szefowa MEN. – Jesteście liderami zmian. Wiecie jak ma wyglądać edukacja, co w niej należy zmienić – dodała.

– Minister podziękowała wszystkim uczestnikom. – Spisaliście się świetnie. Jesteście prawdziwymi entuzjastami edukacji – powiedziała na zakończenie.

Efektem 3. Kongresu Polskiej Edukacji będzie wypracowanie dokumentu: Porozumienie Dla Edukacji. Będzie on zawierał wnioski zbieżne i rozbieżne, jakie padną podczas wszystkich spotkań i dyskusji panelowych oraz podczas dyskusji w Open Space.Szeroki projekt „Nasza Edukacja”, którego częścią jest zarówno portal naszaedukacja.men.gov.pl jak i 3. Kongres Polskiej Edukacji powstał w wyniku prac Zespołu ds. Strategii przy Minister Edukacji Narodowej, we współpracy z Instytutem Badań Edukacyjnych. Dyskusje, debaty i panele w ramach projektu „Nasza Edukacja” wspierał zespół moderatorów, składający się z przedstawicieli trzeciego sektora, praktyków oraz ekspertów w obszarze edukacji.

 

Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej

Data: 2015/08/31

 
Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT