Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczennica jest w trzeciej klasie gimnazjum, ma orzeczenie do kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym. Rodzice zwrócili się z zapytaniem, czy można wydłużyć jej naukę, tak aby klasę trzecią realizowała przez dwa lata. Wcześniej szkoła nie dokonywała wydłużenia.
Dla uczniów niepełnosprawnych oraz uczniów szkół w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich można przedłużyć okres nauki na każdym etapie edukacyjnym o jeden rok, zwiększając proporcjonalnie wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi niepełnosprawnemu podejmuje rada pedagogiczna, po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu, którego zadaniem jest planowanie i koordynowanie udzielania uczniowi pomocy psychologiczno--pedagogicznej, o którym mowa w przepisach w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, oraz zgody rodziców ucznia. Decyzję o przedłużeniu okresu nauki uczniowi szkoły w zakładzie poprawczym lub schronisku dla nieletnich podejmuje dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej. Decyzje, o których mowa wyżej, podejmuje się nie później niż: 1) w przypadku szkoły podstawowej – do końca lutego danego roku szkolnego odpowiednio w klasie III i klasie VI; 2) w przypadku gimnazjum oraz szkoły ponadgimnazjalnej – do końca lutego w ostatnim roku nauki w gimnazjum lub szkole ponadgimnazjalnej.
Podstawa prawna:ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, w szczególności § 5.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole pojawiły się orzeczenia dzieci, u których stwierdzono autyzm. Czy z powodów braków kadrowych (w placówce nie jest jeszcze zatrudniony specjalista po oligofrenopedagogice ze specjalnością dodatkową do pracy z dziećmi autystycznymi) dyrektor może zaproponować rodzicom dziecka inną formę rewalidacji wynikającą również z orzeczenia np. z zakresu resocjalizacji czy samej oligofrenopedagogiki? Jak ma wyglądać pismo skierowane do rodzica w tej sprawie? Czy z dzieckiem z oddziału przedszkolnego rewalidację może poprowadzić arteterapeuta?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czytając rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, znalazłam zapis: § 35. „Przepisów § 22–24 i § 34 nie stosuje się do niepublicznych szkół i placówek”. Czyżby z wyżej wymienionych artykułów wynikało, że w przedszkolu niepublicznym nie muszę m.in. przeprowadzać ewaluacji wewnętrznej, opracowywać na każdy rok szkolny planu nadzoru pedagogicznego, przedstawiać wyników i wniosków ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego itp.?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy każdy nauczyciel wychowania przedszkolnego może prowadzić zajęcia wyrównawcze i korekcyjno - kompensacyjne w przedszkolu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego nie ma zapisu odnośnie opracowywania dla dzieci objętych obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym indywidualnego programu wspierania i korygowania rozwoju dziecka, czy w związku z tym nauczyciele nie opracowują już tych programów, a może inne przepisy nakazują nauczycielom tworzenie tych lub podobnych programów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podstawę prawną, z której wynika, że dyrektor w niepublicznym przedszkolu nie musi sprawować nadzoru pedagogicznego w placówce.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe