Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o odpowiedź, jakie zdarzenia należy uznać za wypadek w szkole, czy stłuczona kostka, wybity palec, rozcięta skóra na nodze to już jest kwalifikowane jako wypadek i należy powoływać komisję powypadkową i wpisywać w rejestr wypadków? Czy w powyższych przypadkach wystarczy tylko udzielenie pierwszej pomocy i spisanie notatki ze zdarzenia?
Każde wymienione w pytaniu zdarzenie jest wypadkiem i każde należy traktować z należytą powagą. Ponieważ szkoła nie jest w stanie przewidzieć dalszych skutków zdrowotnych takiego zdarzenia, należy sporządzać właściwą dokumentację i postępować wg właściwych procedur.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam. Mam nauczycielkę , która w ramach realizacji godzin karcianych prowadzi zajęcia muzyczne. Rozliczając je w półroczu doliczyła 3 godziny pobytu z wybranymi dziećmi na konkursie kolęd w godzinach popołudniowych . Czy można jej te godziny uznać za zrealizowane w ramach KN?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy punkt przedszkolny musi prowadzić monitorowanie realizacji podstawy programowej? Jeśli tak, to w jakiej formie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Do gimnazjum przychodzą uczniowie, którzy mają braki programowe sięgające kl. III szkoły podstawowej, nauczyciele pytają: "Jak realizować podstawę programową gimnazjum? Jak dostosowywać wymagania dla takiego ucznia i co z promocją, jeśli dziecko robi widoczne postępy, ale ciągle są one na poziomie podstaw szkoły podstawowej?"
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie. Jestem dyrektorem poradni psychologiczno-pedagogicznej i błagam o przykładową dokumentację dyrektora PPP oraz utworzenia zakładki PPP.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,
proszę o interpretację zapisu dotyczącego nieklasyfikowania ucznia. Czy uczeń, który ma np. trzy oceny z przedmiotu, ale jego frekwencja jest na poziomie ok. 40 %, czyli ma ponad 60% absencji powinien być klasyfikowany, czy też można go nie klasyfikować?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe